Snabb service - Fri frakt över 600kr- Säker betalning.

Din varukorg är tom!

Ångerrätt och Returer

Vi på Tilva vill att du ska vara 100% nöjd med din vara. Du har enligt konsumentskyddslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit din vara. Ångerrätt/ retur gäller INTE vid personligt stansade smycken. Vi godkänner endast returer som kommer tillbaka i orginalskick d.v.s att varan är oanvänd och därmed befinner sig i väsentligt oförändrat skick. Samt att de skickas tillbaka i sin orginalförpackning med eventuella etiketter och taggar kvar. Var noga med att returnerade varor är väl skyddade så att de inte skadas i transporten. Du som kund är själv ansvarig för returnerade varors skick vid ankomsten till Tilvas e- handelslager. Om du ångrat ett köp ska du till nedanstående adress skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att du ångrat ditt köp. (t.e.x brev avsänt per post eller e- post.)

Vid byten & returer bekostar du frakten själv och vi behöver följande information från er:
  • Ditt namn och kontaktuppgifter
  • Ordernummer. (Finns på din orderbekräftelse.)
  • Antal och namn på de produkter som önskas returneras

Återbetalning för de returnerade varorna sker på samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället. Återbetalningen sker till dig när returen blivit mottagen och godkänd på vårt e- handelslager. Gjorde du beställningen genom Klarna kommer Klarna betala tillbaka de inbetalningar vi fått från dig utan onödig dröjsmål. Vi måste dock vänta med att göra en återbetalning tills vi fått tillbaka produkterna av dig. Klarna använder samma betalningsmedel för återbetalning som du själv använde vid det aktuella köpet. I samband med din retur är det din skyldighet att meddela Klarna om detta för att undvika eventuella påminnelseavgifter. Tilva följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Reklamationer.

Om en vara är felexpedierad eller defekt ber vi dig att kontakta kundtjänst så snart som möjligt så vi kan hjälpa dig att lösa problemet. Då står självklart vi för returportot. Våra smycken har alltid ett års garanti mot tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. Utöver garantin gäller konsumentköplagen enligt vilken du har tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Att du får en garanti med kortare giltihetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som kund som måste bevisa att felet fanns där från början. Meddelande om fel på varan lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte. eller borde ha upptäckt felet. Vid reklamation erbjuder vi en ny likadan, eller om sådan inte finns, en likvärdig vara. Kontakta kundtjänst via info@tilva.se eller 0735-031827. Tilva förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande regelverk. Tilva följer Allmänna Reklamatonsnämndens riktlinjer för reklamationer.

 

Du skickar till....
Tilva Stålsmycken
Fringshultsvägen 150
43963 Frillesås 
Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen